Nya skyltar

När processen med den nya hemsidan var i rullning, var det dags att jobba ut alla nya skyltar. Som det så ofta blir när det inte finns en varumärkespolis (som till exempel jag själv) på plats, så var det spretigt på skyltfronten på utan någon röd tråd. Här nedan ser du några av mina favoriter …

”Nya” Marholmen tar form

Under våren 2023 tar Marholmens nya varumärke och grafiska identitet form. Parallellt upphandlar vi en webbyrå för att översätta känslan av den nya profilen digitalt. Vi upphandlar även profilfotograf, copy, skyltleverantörer och leverantörer av profilkläder för våra medarbetare. Parallellt aktiveras en duktig AD och mångkreatör som jag samarbetat med i tidigare uppdrag. Vi upphandlar en …

Det första steget

När jag kom till Marholmen i februari 2022 såg den visuella identiteten ut som här nedan. Och hur mycket jag än försökte så kunde jag inte hitta ett sätt som kunde få identiteten att ens börja förmedla den känsla jag hade för Marholmen. Det visuella gjorde inte Marholmen rättvisa och speglade inte alls känslan på …

Vi tar det väl från början…

Redan min första vecka på jobbet hade vi ett första möte med arkitektbyrån Krook & Tjäder, som fått uppdraget att hjälpa Marholmen att utvecklas till en året runt-destination. Uppdraget omfattade inte bara den fysiska gestaltningen på ön och ta fram en rad idéer till hur destinationen utan att arbeta fram ett nytt varumärke och kommunikationskoncept …

Det var en gång…

Vid förra sekelskiftet bodde Grosshandlare Nils Berg och hans fru Hanna på Marholmen. Båda hade hjärtat på det rätta stället och ville hjälpa arbetande kvinnor till utbildning och vila, vilket bland annat resulterade i ett semesterhem och en folkutbildningskola. På ålderns höst skänkte de ön till Landsorganisationen för att föra traditionen vidare i samma anda. …

Följ med på en varumärkesresa!

I februari 2022 startade jag mitt uppdrag att utveckla varumärket Marholmen. Marholmen är en ö som ligger i Roslagens skärgård strax utanför Norrtälje och den uttalade ambitionen är att bli en självklar året-runt destination. Eftersom jag såg Marholmens stora potential och alla möjligheter som fanns att sätta ön på kartan, tvekade jag inte en sekund …