”Nya” Marholmen tar form

Under våren 2023 tar Marholmens nya varumärke och grafiska identitet form. Parallellt upphandlar vi en webbyrå för att översätta känslan av den nya profilen digitalt. Vi upphandlar även profilfotograf, copy, skyltleverantörer och leverantörer av profilkläder för våra medarbetare. Parallellt aktiveras en duktig AD och mångkreatör som jag samarbetat med i tidigare uppdrag. Vi upphandlar en leverantör för att ta fram alla nya skyltar på ön. Nu börjar arbetet mot att hinna byta varumärke till den deadline vi satt – vårdagjämningen den 21 mars.

Nu ska en ny hemsida på plats. Vi ska ha nya profilbilder, nya texter, vi ska översätta hela sidan, vi ska byta ut ett hundratal skyltar på hela ön – både inom- och utomhus vi ska ha nya menyer, mallar, vi ska ha nya kläder till personalen på plats och vi ska lansera ett nytt kommunikationskoncept. Vi ska byta kostym i alla våra externa kanaler. Vi ska översätta hela kundresan till engelska. Samtidigt pågår verksamheten och alla andra utvecklingsprojekt på ön, precis som vanligt.

Bild från Villa Hanna

Den nya grafiska manualen är på plats men grunden till helheten, inklusive varumärket, den fysiska gestaltningen och det nya konceptet som växer fram på ön, är Marholmens nya Brandbook. Den digitala boken är på 34 sidor och är en guide till varumärket Marholmen för oss att använda i vår vardag – från hur vi som personal ska möta våra gäster, till vårt formspråk och hur vi ska tänka när vi köper in nya produkter.

Marholmens Brandbook

Bakom det nya varumärket och tillhörande varumärkesguide står Karin Jacobsson på Tinktur.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *