Tänk vad lite färg kan göra…

Med det nya varumärket på plats hade turen kommit till Marholmens huvudbyggnad att få ett rejält ansiktslyft. Ett varumärke kan aldrig bli trovärdigt om inte också intrycket och miljön på plats stämmer överens med marknadsföringen och känslan du får när du bokar. En fysisk förändring krävdes alltså, dels för att möta förväntningarna på det nya varumärket, men också för att komma från den tidigare rätt tråkiga kursgårdskänslan till att bli en plats där man vill hänga och umgås med familj, vänner och kollegor.

Innan och under sommaren kom en ny bar till restaurangen och nya möbler och inredning på de allmänna ytorna på plats och väggarna målades i en härligt röd nyans. Allting gjordes med relativt små resurser och enkla medel medan verksamheten pågick som vanligt. Som genom hela projektet var syftet att skapa en röd tråd genom verksamheten, gräva där vi står och bli ”mer Marholmen”. Resultatet? Döm själv här nedan.

Före och efter. En ny, öppen och inbjudande bar ersätter ett tidigare mörkt och trist hörn av restaurangen. Och barförsäljningen sköt i höjden…

Före och efter. Nya möbler och färg på väggarna bjuder in till att slå sig ner en stund.

Före och efter. Det första intrycket gästerna får när de stiger innanför dörrarna blev mycket trevligare och välkomnande med lite varma färger och växter.

Före och efter. Nya möbler och ett svart tak gjorde den tidigare passagen till hotellrummen en plats där man vill stanna till.

Före och efter. Med små enkla medel förvandlades hörnan utanför spat till en inbjudande plats.

Före och efter. Ett mörkt och tidigare utnyttjat utrymme förvandlades till ett ljust och trevligt häng.

Före och efter. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: med lite färg kommer man långt!

Före och efter. Logoskyltarna byttes ut till den nya loggan och ljussattes. Visst blev det effektfullt?

Före och efter. Terrassen byggdes ut och fick nya möbler. Nu är den en mysig plats att varva ner och sippa på en drink på.

Det första intrycket är så viktigt! Receptionen och lobbyn fick ett helt ny känsla och nytt liv med lite färg och inredningsdetaljer.

På tal om första intryck så tog jag bilden här ovan till vänster en av mina första dagar på Marholmen i februari 2022. Det till höger är taget sommaren 2023, dvs knappt ett och halvt år senare. Det är förstås lite orättvist att det är olika årstider, men det första intrycket är ändå helt annorlunda och så mycket mer välkomnande med den nya terrassen och logoskylten på plats.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *